Banerprocello-kopia
procello1
procello4
procello5
procello6
BanerProcello23

BIOGRAFIE ARTYSTÓW

XVII Festiwal im. Philippa i Xavera Scharwenków
02.07.2025 roku, 19:30
Spichlerz Muzeum-Zamku Górków w Szamotułach

Marcin Suszycki

Koncertmistrz Orkiestry Filharmonii Poznańskiej od 2008 roku, a także stały koncertmistrz orkiestry Collegium F. Od 2012 roku pełni funkcję pierwszego gościnnego koncertmistrza Orkiestry Akademii Beethovenowskiej.

Artysta o szerokich zainteresowaniach muzycznych. Od 2006 roku współtworzy zespół muzyki barokowej wykonujący repertuar na dawnych instrumentach, razem z Bartoszem Bryłą, Mariolą Banaszkiewicz-Bryłą, Tomaszem Lisieckim i Marzeną Michałowską.

Występuje również jako kameralista i solista, koncertując z polskimi i zagranicznymi orkiestrami. W 2013 roku, na zaproszenie Scottish Chamber Orchestra, występował jako gościnny koncertmistrz w Edynburgu, Glasgow i St. Andrews. W 2021 roku pełnił funkcję gościnnego koncertmistrza Orquesta Ciudad de Granada, z którą występował pod batutą Paula McCreesha podczas Festival de Música y Danza de Granada. W 2023 roku był gościnnym koncertmistrzem Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR).

Jako solista występował pod batutą takich dyrygentów jak: Christopher Hogwood, Paul McCreesh, Justin Doyle, Ariel Zuckermann, Frank Strobel, Łukasz Borowicz, Marek Pijarowski, Jakub Chrenowicz, Marcin Sompoliński, Przemysław Neumann i Michał Klauza.

Wspólnie z Łukaszem Borowiczem i Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej zrealizował nagranie Koncertu skrzypcowego Stefana Bolesława Poradowskiego, przywracając szerszej publiczności twórczość tego wybitnego poznańskiego kompozytora.

Jest także liderem Kameralnej Orkiestry Smyczkowej Akademii Muzycznej w Poznaniu, z którą realizuje ambitne programy artystyczne, obejmujące zarówno repertuar klasyczny, jak i muzykę XX i XXI wieku.

W 2015 roku otrzymał Medal Młodej Sztuki – nagrodę Głosu Wielkopolskiego przyznawaną młodym i oryginalnym twórcom.

Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 7 lat w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Przemyślu. Kontynuował ją w tamtejszym Liceum Muzycznym w klasie Roberta Naściszewskiego. Studia z wyróżnieniem ukończył w klasie prof. Bartosza Bryły w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.

Jest wykładowcą w Akademii Muzycznej w Poznaniu.

Hanna Targowska

Urodzona 1.09.2004 w Łodzi. Naukę gry na altówce rozpoczęła w II stopniu OSM im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi w klasie prof. Urszuli Wadlewskiej, w I stopniu grała na skrzypcach w klasie prof. Magdaleny Kling-Fender. W roku szkolnym 2021-2022 otrzymała Stypendium Prezesa Rady Ministrów, Stypendium CEA oraz Stypendium Stowarzyszenia Sosnowa. Obecnie absolwentka studiów I stopnia w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, w klasie altówki prof. dr hab. Ewy Guzowskiej. 
Laureatka konkursów o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym – m.in. I miejsce w VIII Międzyuczelnianym Konkursie Altówkowym w Poznaniu (2025); II miejsce w VII Przeglądzie Altowiolowym im. Tadeusza Goneta w Krakowie (2022); II miejsce w International Gloria Artis Music Competition in Vienna (2022).
Swoje umiejętności doskonaliła na wielu kursach muzycznych prowadzonych przez m.in. Harmuta Rohde, Emile Cantora, Hansa Joachima Greinera, Katarzynę Budnik, Piotra Reicherta, Michała Bryłę. 
Od kliku lat członkini prestiżowej Kameralnej Orkiestry Smyczkowej Akademii Muzycznej w Poznaniu.
Wielokrotnie współpracowała z Teatrem Wielkim w Łodzi, Filharmonią Łódzką, Orkiestrą Collegium F i Pro Sinfoniką. 

Hanna Rogoża

Hanna Rogoża – skrzypaczka i śpiewaczka, urodzona w Zielonej Górze. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 6 lat. Kształciła się w POSM II st. im. M. Karłowicza w Poznaniu, a obecnie jest studentką Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Bartosza Bryły i prof. Kariny Gidaszewskiej. Równolegle rozwija się wokalnie – studiuje śpiew solowy w klasie prof. Iwony Kowalkowskiej-Szepielow. Jest laureatką ponad 50 konkursów skrzypcowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, m.in. X Internationaler Violinwettbewerb Schloss Zell an der Pram (I miejsce), IV Concorso Musicale Internazionale „Melos” w Rzymie (I miejsce), 12. ARS NOVA Trieste International Music Festival – Premio Paolo Spincich (I Premio Assoluto), 20th International Competition of Bohdan Warchal (IV nagroda), Ogólnopolski Konkurs im. Aleksandry Januszajtis w Gdańsku (II miejsce oraz nagroda specjalna), II Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy o Nagrodę Św. Jadwigi w Strzegomiu (I miejsce). Koncertowała w kraju i za granicą, m.in. we Włoszech i Niemczech. Występowała jako solistka z Filharmonią Zielonogórską podczas festiwali „Mistrzowie Polskiej Wiolinistyki” i „Dni Muzyki nad Odrą”, festiwalu online „Young Classic Dialog Berlin”, a także m.in. w Auli UAM, w sali koncertowej “Santa Cecilia” Rome Conservatory of Music, w ramach Letnich Spotkań Kameralnych w Witnicy, na Zamku Królewskim w Warszawie oraz w Zamku Książ. Jako kameralistka współtworzy Posnario Piano Quintet, z którym zdobyła I nagrodę na XXII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi oraz I miejsce na 11. Międzynarodowym Turnieju Kameralnym w trzech odsłonach w Bydgoszczy. Zespół uczestniczył również w kursach mistrzowskich z członkami Meccore String Quartet. Jako śpiewaczka operowa występowała m.in. podczas festiwalu Viva il Cantare, Gali Tenorów w sali NOT w Warszawie, w Teatro Ghione w Rzymie, w Bristolu (UK) z Avon and Somerset Constabulary Male Voice Choir, a także z Orkiestrą Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego podczas finału Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Zdzisława Skwary, którego została laureatką (3 nagroda). W 2025 roku wystąpiła u boku Małgorzaty Walewskiej podczas konceru Classica Calvaria. Za swoje osiągnięcia została uhonorowana m.in. stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”, stypendiami Prezydenta Miasta Poznania, Prezydenta Zielonej Góry, Dyrektora CEA oraz Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. W roku akademickim 2024/25 jest również stypendystką Rektora Akademii Muzycznej w Poznaniu.

Urszula Jarosz

Urszula Jarosz – Urodzona w 2003r. w Przemyślu. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. Artura Malawskiego w Przemyślu w klasie Anny Magdziak. Obecnie ukończyła studia licencjackie na Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Macieja Mazurka oraz prof. AMP dra hab. Tomasza Lisieckiego. Jest laureatką wielu konkursów muzycznych. Do jej ostatnich osiągnięć należą:
• II miejsce na 12. Międzynarodowym Turnieju Kameralnym w trzech odsłonach w Bydgoszczy,
• Tytuł laureata na konkursie w ramach IV Ogólnopolskiego Festiwalu im. Jadwigi Kaliszewskiej w Poznaniu,
• I miejsce na XXVI Ogólnopolskich Konfrontacjach Wiolonczelowych im. Zdzisławy Wojciechowskiej w Bydgoszczy,
• III miejsce na IV Ogólnopolskim Turnieju Wiolonczeli i Kontrabasu w Warszawie.

Była stypendystką programu Młoda Polska w 2024r., stypendystką Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci oraz Fundacji Pro Cello. Swoje umiejętności doskonaliła na wielu kursach muzycznych prowadzonych przez wybitnych wiolonczelistów, m.in.: Danjulo Ishizake, Anastasie Kobekinę, Justusa Grimma, Tomasza Strahla.
Wielokrotnie współpracowała z Filharmonią Poznańską, Orkiestrą Collegium F, Pro Sinfoniką. Od kilku lat lider grupy wiolonczel Kameralnej Orkiestry Smyczkowej Akademi Muzycznej w Poznaniu.

Patryk Piłasiewicz

Profesor Akademii Muzycznej, doktor habilitowany. Jazzman, eksperymentator i edukator. Twórca dźwiękowych ambientów, szyfrów nutowych i kilku wierszy. Zafascynowany kulturą japońską, Enigmą i jazzem – zwłaszcza Keithem Jarrettem i Milesem Davisem. Przekłada sample na dźwięki (Skalpel Big Band) i techno na skrzypce (Zamilska). Dyryguje, gra na kontrabasie i komponuje dla Filharmonii Poznańskiej ale najbardziej lubi wspólne projekty z wizjonerami i rzeźbiarzami światła.
Coś niecoś potrafi, to i owo.